نـمـاز و نـیـایـش

دو رکعت نماز عشق را ب جا می آورم

نـمـاز و نـیـایـش

دو رکعت نماز عشق را ب جا می آورم

نـمـاز و نـیـایـش
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱ آذر ۹۳، ۱۶:۳۲ - سکینه
    ***

جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۰۴ ب.ظ

۴

نکات بهداشتی برای حضور در مساجد

جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۰۴ ب.ظ

نکات بهداشتی برای حضور در مساجد -رعایت بهداشت هنگام حضور در مساجد موضوعی مهم است که خصوصا در روزهای ماه مبارک رمضان که حضور افراد در این مکان مقدس زیادتر می‌ شود، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اما چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

بهداشت کفش‌ ها

اولین شرط ورود به مسجد آن است که کفش ‌های مان را درآوریم و به مسوول کفشداری بسپاریم، اما در برخی مساجد دیده می ‌شود که برای حفظ کفش از کیسه‌ های پارچه‌ ای یا نایلونی مشترک که برای همراه بردن کفش در محل کفش ‌کنی قرار دارد استفاده می ‌کنند. نکته قابل توجه آن است که این کیسه‌ ها به دلیل آن که به صورت عمومی و دائم استفاده می ‌شوند، خود حاوی هزاران میکروب بیماری ‌زا هستند که نه ‌تنها می ‌توانند کفش ‌های مان را آلوده ‌تر کنند، بلکه لباس نمازگزار و حتی فرش ‌های داخل مسجد را نیز آلوده کرده و این آلودگی را به افراد دیگر منتقل می ‌کنند.

در این مواقع استفاده از کیسه‌ های نایلون یک بار مصرف گزینه مناسبی برای حمل کفش به داخل مسجد محسوب می ‌شود.

بهداشت جوراب‌ ها

در هر پا حدود ۲۵۰ هزار غده عرق وجود دارد. بنابراین پا محل عرق کردن است. این عرق کردن در برخی معمولی و در برخی دیگر مشکل‌ ساز است.

در مواقعی که پا عرق می ‌کند جوراب خصوصا نخی آن می‌ تواند موجب جذب و تبخیر عرق در تماس با هوا شود، اما اگر بهداشت پا رعایت نشود یا پا به مدت طولانی در کفش محبوس بماند یا جنس جوراب و کفش نامناسب باشد، تبادل هوایی، از طریق جوراب به حداقل رسیده و باکتری ‌های موجود در پوست پا در شرایط بی‌ هوازی بوی نامطبوعی را تولید می ‌کند.

بر این اساس لازم است در اماکن مقدسی مانند مسجد از جوراب‌ های نخی، سفید و تمیز و کفش مناسب استفاده کنید. این کار می ‌تواند به رفع خستگی و رفع بوی بد پا کمک کند.

همچنین توصیه می‌ شود در محیط ‌هایی مانند مسجد که افراد متعددی تردد می ‌کنند با پای برهنه راه نروید.

استفاده از جوراب تا حد امکان انتقال بیماری‌ های پوستی پا را به حداقل می ‌رساند. زگیل ‌ها و قارچ ‌های کف پا و لای انگشتان ازجمله بیماری‌ های شایعی هستند که می‌ توانند به راحتی در اثر تماس پای برهنه با فرش یا زمین آلوده از یک فرد به فرد دیگر منتقل شود.

از سوی دیگر جوراب می ‌تواند از خراشیدگی، ساییدگی و بریدگی پا تا حد زیادی جلوگیری و محافظت کند که رعایت این امر خصوصا در افراد دیابتی که اختلال حس پا دارند از بریدگی ‌ها و زخم شدن‌ پا جلوگیری می ‌کند.
چادر نماز

بهداشت چادرها

در اغلب مساجد چادرهایی موسوم به چادر نماز را برای استفاده نمازگزاران در قفسه‌ های خاصی قرار داده ‌اند.

این چادرها به دلیل آن که به صورت عمومی و مشترک استفاده می‌ شوند مصرف آن ها طبق قانون وزارت بهداشت ممنوع است. این چادرها می‌ توانند منشأ انتقال آلودگی ‌ها از افراد گوناگون باشند. بد نیست بدانید هنگام عطسه، سرفه و صحبت کردن به صورت ناخودآگاه قطره‌‌ های مخاطی از دهان خارج و به این چادرها منتقل می ‌شود. اگر افراد بیمار باشند می ‌توانند بیماری‌ هایی نظیر سل، سرماخوردگی و همچنین عفونت ‌های گوشی، چشمی، پوستی و… را به دیگران انتقال دهند.

اگر قرار است چادری برای استفاده عموم در مسجد گذاشته شود باید به صورت یک بار مصرف در پوشش ‌های استریل ارائه شده و پس از مصرف شسته شوند.

نظرات  (۴)

سلام وبتون خوبه
خوشحال میشم به منم سر بزنین و نظر بدین:)
۰۲ آذر ۹۳ ، ۱۸:۰۱ علی بیگدلو
salam 
linkam kon
manam linket mikonam

yavaranenamaz.blogfa.com
۰۳ آذر ۹۳ ، ۲۳:۱۰ مدیریت قلم تو

باسلام

 

مطلب شما در سایت قلم تو منتشر گردید.

 

هدیه مدیریت به شما وبلاگنویس فعال :

کلامی از امام حسین (ع):

لاأفلَحَ قـَومٌ اشتَـروا مَـرضـاتِ المَخلـُوق بسَخَطِ الخـالِق

 
رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب خـالق خریدنـد.

 

 

با سلام

 

سایت وبلاگنویسان استان کرمانشاه (قلم تو ) به منظور شناساندن وبلاگنویسان فعال و فرهیخته و در جهت بهبود شرایط وبلاگنویسی از شما دعوت به عمل می آورد که لینک بهترین مطالب وبلاگ خود را به سایت قلم تو ارسال نمایید ,  وبا عضویت در سایت قلم تو از جوایز ، مصاحبه با وبلاگنویسان برتر ، اردوهای تفریحی ، دریافت جدید ترین جزوات آموزشی وبلاگ نویسی . .... برخوردار شوید.

 

تنها کافیست به آدرس قلم تو : http://ghalameto.ir/ مراجعه و در قسمت ثبت نام اقدام به نام نویسی نمایید و همچنین بهترین مطلب خود را روزانه به قسمت ارسال مطلب سایت قلم تو ارسال نمایید تا از این طریق منتشر گردد.

 

شایان ذکر است هر ماه  به بهترین وبلاگ جایزه اهدا میگردد .

 

با تشکر فراون

مدیریت سایت قلم تو

 

موفق و منصور باشید

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی