نـمـاز و نـیـایـش

دو رکعت نماز عشق را ب جا می آورم

نـمـاز و نـیـایـش

دو رکعت نماز عشق را ب جا می آورم

نـمـاز و نـیـایـش
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱ آذر ۹۳، ۱۶:۳۲ - سکینه
    ***

پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۷:۴۶ ق.ظ

۱

تاثیرات دائم‌الوضو بودن

پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۷:۴۶ ق.ظ

دائم الوضو بودن توفیقی است که اگر به لطف خدا شامل حال انسان شود، دارای آثار و برکات فراوانی است. استمرار بر وضو توجه انسان را نسبت به خداوند بیشتر می‌کند و راه ذکر قلب را بر انسان می‌گشاید.

به گزارش ایسنا، وضو نور است و تداوم آن، باعث ارتقا به عالم قدس‌ خواهد شد. گاهی وضو گرفتن برای خیلی از ما ناخوشایند و سخت است بعضی وقت‌ها با خود می‌گوییم کاش می‌شد نماز را بی وضو خواند مخصوصا در فصل سرما دشواری آن به نظرمان چند برابر می‌شود. اما اگر کمی در مورد وضو و تأثیرات مثبت آن بر روی روح و جسم‌مان بیشتر آگاه شویم شاید ترجیح بدهیم که همیشه با وضو باشیم.

آثار وضو از نظر دنیوی، بهداشتی و معنوی

 

از جمله آثار دنیوی دائم الوضو بودن این است که سبب طول عمر، برآورده شدن حاجت، زیادی رزق، سبب از بین رفتن غم و غصه، فرو نشاندن غضب و خیلی از موارد دیگر می‌شود.

 

یکی دیگر از خواص وضو مربوط به سلامت جسم، بدن و بهداشت است، زیرا بدنی که روزی حدّاقل سه مرتبه تمیز شسته شود به مراتب سالم‌تر از بدنی است که شسته نشود، انسانی که روزی چندین بار چهره خود را با آب وضو می‌شوید بسیار شاداب‌تر و با نشاط تر از کسی است که با وضو و نماز سر و کار ندارد.

 

بر همین منظور دانشمندان برای وضو و غسل فوائد فراوانی بیان کرده‌اند که یکی از این موارد این است که وضو و غسل باعث به وجود آمدن تعادل از دست رفته رگ‌های سمپاتیک (رگ‌های محرّک) می‌شود و مواردی از این قبیل در تحقیقات علمی زیاد است.

امام صادق (ع) فرمودند: کسی که وضو بگیرد و با حوله آب وضو را خشک کند، یک حسنه برای او نوشته می‌شود و کسی که وضو بگیرد و صبر کند تا دست و رویش خود خشک شود، 30 حسنه برای او نوشته می‌شود. زیرا اگر وضو با آب سرد صورت پذیرد و پس از آن از خشک کردن آن اجتناب شود؛ تحریک حسی بیشتری صورت می‌گیرد؛ زیرا آب سرد نسبت به آب گرم قدرت تحریک حسی بیشتری دارد و خشک نکردن اعضاء بعد از وضو، به علت تماس طولانی آب با سطح بدن، باعث طولانی‌تر شدن مدت تحریک حسی می‌شود.

 

وضو در سلامت بدن و طراوت و شادابی آن اثر زیادی دارد.

 

آثار وضو گرفتن در کلام معصومین (ع)

پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: هرگاه مسلمان وضو می‌گیرد، گناهانش از گوش، چشم، دست و پاهایش می‌روند، پس چون بنشیند با آمرزش نشسته است.

 

حضرت رسول اکرم (ص) در حدیث دیگری می‌فرمایند: روز قیامت خداوند امت مرا با چهره‌های زیبا، با دست و پای سفید محشور می‌کند، به خاطر وضو.

 

با وضو بخوابیم چون پیامبر خدا (ص) فرمودند: خوابیدن با وضو مانند روزه‌دار شب زنده‌دار است.

 

رسول اکرم (ص) همچنین فرمودند: زیاد وضو بگیرید، خداوند عمر شما را زیاد می‌کند. اگر توانستی شب و روز با طهارت باش اگر در حال طهارت بمیری، شهید خواهی بود.

 

وضو نور است و تداوم آن، باعث ارتقا به عالم قدس‌ خواهد شد. در وسائل الشیعه آمده است: تجدید وضو، همانند نوری است بر روی نور دیگر این دستور با برکت، نزد بزرگان علم و عمل تجربه شده است، پس ای سالک کوی یار، همیشه با وضو باش و در تداوم آن همت عالی داشته باش.

 

منبع:

بحار، ج۸۰، ص۲۲۷، ح۱۱

علل الشرایع، ج۲۵۷، ح۹

امالی المفید، ص۶۰، ح۵

وسائل الشیعه ج1 ص

نظرات  (۱)

۲۶ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۱۹ پایگاه جوان انقلابی
باسلام باتوجه به ارزشی بودن شما در عرضه فضای مجازی ، پیشنهاد تبادل پیوند و بنر با سایت جوان انقلابی را با افتخار به شما تقدیم میدارم. از ویژگی های این تبادل پیوند این است که با اهیمـت به شــناخت بیشتر نیروهای انقـلابی از یکدیـگر برای انجام مجاهدت های انقلابی ، فرهنگی و مـذهبی تصمیم گرفتـیم که از این پـس کلیه مطالب ارزشـمند تولیدی ، جـذاب و اثرگذار سایت ها و وبلاگهای مـختلف را در سایت جوان انقلابی بصورت ویژه و فراگیر در قسمت« وبلاگستان » و «لینکستان » جوان انقلابی پوشش دهیم و از همه فعـالین عرصه فرهـنگی و بخصوص شما دوست عزیز دعوت می نماییم. شما میتوایند برای کسب اطلاعات بیشنر به آدرس زیر بروید. http://javanenghelabi.ir/?p=19682 و پس از ازائه پیشنهاد برای تبادل پیوند با جوان انقلابی و درج پیوند و بنر جوان انقلابی در وبلاگ خود و همچنین درج پیوند شما در سایت جوان انقلابی ، با ارسال مطالب خود برای ما ، در سایت جوان انقلابی منتشر خواهد شد. درصورت داشتن پرسش و ابهامی در خدمت شما هستم بانو محمدتبار – ساری http://javanenghelabi.ir/ info@javanenghelabi.ir S M S :3000282838

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی